Wydrukuj tę stronę
piątek, 19 luty 2010 23:00

MAN 14.224 LAC 4X4

Napisane przez Przemek
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu MAN 14.224 LAC 4X4 został zbudowany na bazie fabrycznie oryginalnego, nowego podwozia. Kabina, rama, zespoły podwozia i zespół napędowy bez przeróbek i zmian konstrukcyjnych, fabrycznie oryginalne, techniczne sprawne. Kabina kierowcy: 4-drzwiowa z miejscami do przewozu 6 osób. Zabudowa specjalna, pożarnicza z wyposażeniem gaśniczym.    

 

Pojazd pomalowany, oznakowany i wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową właściwą dla pojazdów pożarniczych, uprzywilejowanych w ruchu. Na oryginalnej ramie podwozia zamontowano zabudowę specjalną, pożarniczą. Konstrukcja szkieletu wykonana z kształtników ze stali nierdzewnej, poszycie wykonane z blach aluminiowych, klejone. Ściany boczne i tylna wyposażone w rolety. Na dachu zabudowy zamontowano wsporniki i uchwyty do przewozu specjalnego wyposażenia gaśniczego. Przewożone wyposażenie specjalne i środki ratownictwa zabezpieczone są specjalnymi uchwytami, wspornikami i blokadami przed zmianą położenia podczas jazdy. Z przodu zamontowano wyciągarkę elektryczną, reflektor dodatkowy pogorzeliskowy, nad roletami miejscowe oświetlenie, stopnie wejściowe do kabiny podświetlane, na dachu instalacja alarmowa świetlna i dźwiękowa. Wnętrze zabudowy specjalnej posiada zbiornik wodny, regały sprzętowe i specjalistyczne wyposażenie pożarnicze. Z tyłu pojazdu zamontowano sprzęt holowniczy z przełączami elektrycznymi i pneumatycznymi. Kabina zabezpieczona dodatkowym stelażem ochronnym. Konstrukcja, przebudowa, wykonanie i montaż wykonane fachowo, starannie i estetycznie. Wyposażenie kompletne, fabrycznie nowe.



DANE TECHNICZNE:


Marka i typ: MAN 14.224 4x4 (LE220B)
Rodzaj pojazdu: specjalny, uprzywilejowany
Rodzaj nadwozia: specjalne, pożarnice
Przeznaczenie pojazdu: pożarniczy
Długość/Szerokość/Wysokość: 8100/2550/3550 mm
Kabina: załogowa, 4 drzwiowa
Liczba i rozmieszczenie siedzeń: 6 (1+1+4)
Masa własna pojazdu: 13000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 14500 kg
Rozdział masy na poszczególne osie: 1 - 5600 kg, 2 - 9000 kg
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem: 9500 kg
Maksymalna masa zespołu pojazdów: 24000 kg
Maksymalne obciążenie pionowe na urządzeniu sprzęgającym: 1000 kg
Producent silnika: MAN Nutzfahrzeuge AG
Kod fabryczny silnika: D0826 LFL10
Rodzaj silnika: diesel, czterosuwowy z zapłonem samoczynnym (wtrysk)
Liczba i układ cylindrów: 6 cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa silnika: 6871 ccm
Paliwo: olej napędowy
Maksymalna moc: 162 kW (220KM) przy 2400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 830 Nm przy 1300-1500 obr/min
Sprzęgło (typ): jednotarczowe, suche ze sterowaniem hydraulicznym
Skrzynia biegów: mechaniczna, 6 biegowa + wsteczny (EATON 5206)
Przełożenie na biegach: 1 - 6,08; 2 - 3,53; 3 - 2,09; 4 - 1,35; 5- 1,00; R - 5,43
Przełożenie przekładni głównej: 4,63
Układ kierowniczy: ZF 8098, wspomaganie hydrauliczne
Obrysowa średnica zawracania: 16,5 m
Średnica skrętu: 14,9 m
Liczba osi i kół: 2, 6
Napęd: 4x4
Rozstaw osi: 3900 m
Rozstaw kół osi: 1 - 1892 mm, 2 - 1792 mm
Marka i rodzaj ogumienia: Michelin 11R 22,5
Układ hamulcowy: pneumatyczny, dwuobwodowy, ABS, przód i tył - bębnowy
Poziom hałasu: na postoju - 87 dB(A), podczas jazdy - 80 dB(A)
Toksyczność spalin: CO - 0,75 g/kWh, CH - 0,27 g/kWh, NO2 - 6,76 g/kWh, cząstki stałe - 0,14 g/kWh.
Akumulator: 12V 180Ah 2szt.
Alternator: 2240W 28V 80A
Dodatkowo samochód ma wzmocnioną sprężarkę i resory, blokady mostów napędowych, ABS oraz podgrzewane lusterka.

 

ZABUDOWA:


Szkielet: stal nierdzewna
Poszycie: aluminium
Skrytki: 4 (2+2+1)
Żaluzje: lekkie profile aluminiowe


UKŁAD WODNY:


Autopompa jednostopniowa Waterous CLK
Wydajność 1800 l/min - 8 bar
Zbiornik wodny 3300 l wykonany z tworzywa sztucznego
Nasady:
- tłoczna 2x75
- ssawna 1x110
- napełnianie hydrantowe 2x75
Zwijadło szybkiego natarcia niskociśnieniowe 40 m
Działko wodne DW 16/8


WYPOSAŻENIE DODATKOWE:

Motopompa pływająca NIAGARA 1
- wydajność przy ciśnieniu 0,2 MPa: 400dm3
- wydajność maksymalna: 1200 dm3
- ciśnienie maksymalne: 0,3 MPa
- wymiary (długość/szerokość/wysokość): 740/740/435 mm
- masa całkowita motopompy: 30 kg
- silnik - typ: HONDA GXV 160 K1 N15
- moc nominalna silnika: 5,5 KM
- pojemność zbiornika paliwa: 2 dm3
- godzinowe zużycie paliwa: 0,93 dm3/h
- olej silnikowy: MOBIL SUPER 15W/40
Piła spalinowa do drewna HUSQVARNA
Szlifierka tnąca STIHL
Agregat prądotwórczy
Radiostacja
Sygnalizacja ostrzegawcza
Aparaty tlenowe (2 szt.)
Mocowania aparatów powietrznych w zabudowie
Zestaw uchwytów na sprzęt
Szperacz pogorzeliskowy
Fala świetlna z tyłu
Osłona rurowa kabiny typu "leśnik"
Wyci±garka elektryczna 4,5 t

.:: ZDJĘCIA ::.
(kliknij na zdjęcie aby powiększyć i zobaczyć opis)

 

01.jpg 02.jpg 03.jpg

04.jpg 05.jpg 06.jpg

07.jpg 08.jpg 09.jpg

10.jpg 11.jpg 12.jpg

13.jpg 14.jpg 15.jpg

16.jpg 17.jpg 18.jpg

19.jpg 20.jpg 21.jpg

logo-manTruck.gif man.gif man_logo.gif

Czytany 6258 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 09 listopad 2015 12:40